Sokan úgy gondolják, hogy egy weboldal csak egy „digitális névjegykártya”, ezért a legolcsóbb ajánlatot választják. Egy gyors, sablonos megoldás valóban csábító lehet – főleg, ha a költségvetés szűkös.
De a tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb ilyen „olcsó weboldal” már az első évben használhatatlanná vagy eredménytelen befektetéssé válik.
Ebben a cikkben bemutatom, miért történik ez meg, és hogyan kerülheted el a felesleges pénzkidobást.
1. Olcsó kivitelezés = olcsó minőség
Az alacsony ár sokszor azzal jár, hogy a kivitelező előre elkészített, tömegesen használt sablonokkal dolgozik, minimális testreszabással.
Ez három fő problémát okoz:
-
Tucat-megjelenés – A weboldalad úgy fog kinézni, mint több száz másik oldal.
-
Rossz UX (felhasználói élmény) – Lassú betöltés, átláthatatlan menük, hibás mobilnézet.
-
Limitált funkciók – Később, ha új igényed lesz, a sablon korlátai miatt drágább és bonyolultabb lesz a fejlesztés.
2. Nincs SEO alap
A legtöbb olcsó weboldal készítő nem fektet időt a keresőoptimalizálás alapjaiba.
Ez azt jelenti, hogy:
-
A Google nem találja meg megfelelően az oldalt
-
Nincsenek kulcsszavakra optimalizált szövegek
-
Hiányoznak a meta címek, leírások, struktúrált adatok
Az eredmény? Szinte nulla organikus forgalom, így a weboldalad nem hoz új ügyfeleket.
3. Hiányzó stratégia
Egy sikeres weboldal nem csak „szép” – hanem üzleti célokat teljesít. Az olcsó weboldalaknál viszont gyakran hiányzik a:
-
Célcsoport elemzés
-
Vásárlói útvonal tervezés
-
Konverzióoptimalizálás (CTA gombok, ajánlatok, űrlapok helyes elhelyezése)
Stratégia nélkül a weboldalad nem lesz több, mint egy dísz a neten.
4. Karbantartás és frissítések hiánya
Az olcsó weboldalaknál gyakran nincs karbantartási szolgáltatás. Ez komoly gond, mert:
-
A rendszerfrissítések hiánya biztonsági réseket hagy
-
Az elavult bővítmények hibákat okoznak
-
A betöltési sebesség idővel romlik
Egy frissítetlen oldal nemcsak elavul, hanem könnyű célpont lesz a hackereknek.
5. Rejtett költségek
Sokszor az „olcsó” ár csak a kezdeti verzióra vonatkozik. Amikor szeretnél új funkciókat (pl. blog, webáruház, online foglalás), a fejlesztő plusz díjakat számol fel.
Így végül többet fizetsz, mint egy profi, teljes körűen megtervezett weboldalért.
Hogyan kerüld el a hibát?
-
Gondolj hosszú távra – Egy weboldal 3–5 évig szolgáljon hatékonyan.
-
Kérj referenciákat – Nézd meg, milyen munkákat végzett a fejlesztő.
-
Kérj SEO-t és biztonsági funkciókat az indulásnál.
-
Fektess be minőségi tervezésbe – Nem a legolcsóbb, hanem a legjobb megtérülésű megoldás számít.
Összegzés
Egy olcsó weboldal rövid távon pénzt takaríthat meg, de hosszú távon többszörös költséget okozhat – elveszett ügyfelek, rossz Google helyezés, folyamatos hibajavítások formájában.
Ha a weboldalra befektetésként tekintesz, és nem csak költségként, sokkal gyorsabban megtérül, és valóban segíteni fogja a vállalkozásod növekedését.
???? Tipp: Ha szeretnéd, ingyen átnézzük a jelenlegi weboldaladat, és kapsz tőlünk egy részletes elemzést arról, hol veszíted el a legtöbb ügyfelet online.